Greenwashing – jak marki czerpią zysk na ekologii?

Czy firmy stają się „zielone”, czy po prostu sprzedają Ci ideę zielonych praktyk, ignorując zrównoważony rozwój? Greenwashing ma miejsce wtedy, gdy produkt lub firma twierdzi, że są ekologiczne lub przyjazne dla środowiska, ale przeznaczają więcej zasobów na upewnienie się o tym, zamiast faktycznie wdrażać to w swoich praktykach biznesowych.

Greenwashing odnosi się do aktu przedstawiania produktu lub usług organizacji jako przyjaznych dla środowiska wyłącznie w celach marketingowych. W rzeczywistości produkt lub usługa nie mają lub prawie nie mają żadnych korzyści dla środowiska. Greenwashing odnosi się do firm, które twierdzą, że ich produkty są przyjazne dla środowiska, podczas gdy często nie są.

Głównym zagrożeniem związanym z greenwashingiem jest to, że może on wprowadzić ludzi w błąd do niezrównoważonego działania. Jeśli firma twierdzi, że jest przyjazna dla środowiska, możesz chcieć kupić jej produkty. Jeśli te twierdzenia dotyczące ochrony środowiska okażą się nieprawdziwe, oznacza to, że przypadkowo przyczyniłeś się do wyrządzenia szkód środowisku, wspierając firmę. Greenwashing to próba wykorzystania rosnącego zapotrzebowania na produkty przyjazne dla środowiska.

Krótko mówiąc, greenwashing to fałszywa reklama. Greenwashing to reklama lub promocja, w której zielony marketing jest oszukańczo wykorzystywany do przekonywania opinii publicznej, że produkty, cele i polityka organizacji są przyjazne dla środowiska, gdy tak nie jest. Ta forma marketingu łatwo się nabrać i nie jest to wina konsumenta. Konsumenci powinni mieć możliwość kupowania towarów sprzedawanych jako przyjazne dla środowiska bez konieczności sprawdzania ich legalności. Greenwashing to okłamywanie ludzi na temat praktyk środowiskowych firmy lub korzyści dla środowiska płynących z produktu.

One Comment on “Greenwashing – jak marki czerpią zysk na ekologii?”

  1. Niestety jest to używane jako argument osób przeciwko ekologii, twierdzących, że cała myśl ekologiczna została stworzona tylko po to by czerpać z tego pieniądze.

Komentarze wyłączone.