subskrybcja newslettera

Bądź aktywny!

Motywacja do ćwiczeń – gdzie jej szukać?

motywacja do ćwiczeń
Wpis: Październik 10, 2016 o 10:57 am   /   przez   /   komentarze (0)

Wszyscy wiemy, że aktywność fizyczna jest ważna nie tylko jeśli chcemy zachować kondycję i smukłą sylwetkę, ale też przy trosce o nasze ogólne samopoczucie. Są jednak takie dni, kiedy zwykłe powiedzonko „ruch to zdrowie” nie wystarcza. Co zrobić, gdy nie mamy motywacji do ćwiczeń?

Zaplanuj sobie tydzień!

Każdy z nas miał takie dni, w których chciał po prostu zamknąć się w domu i nie wychodzić przez cały dzień. I nie ma w tym nic złego – w końcu prowadząc aktywny tryb życia może nas w końcu dopaść zmęczenie. Dlatego dobrze jest wcześniej zaplanować sobie swój czas. Kiedy będzie najodpowiedniejszy moment na ćwiczenia? Które dni lepiej przeznaczyć na relaks, a które na trening? Zapisuj w kalendarzu dni, w których chcesz ćwiczyć i trzymaj się ich. Zapisz sobie ile kalorii stracisz dzięki danemu treningowi oraz co dzięki niemu zyskasz. Wiele osób zapisuje sobie też jak się czuło po poszczególnych ćwiczeniach, by pamiętać, że mimo, iż trudno im się było zebrać w sobie, to było to tego warte. Zaplanowanie sobie działań w tygodniu to bardzo dobry sposób na to, by zwlec się z łóżka i znaleźć motywację do ćwiczeń.

Nie masz motywacji do ćwiczeń? Poszukaj u innych!

W dobie Internetu nie musimy się martwić, jeśli sami nie możemy znaleźć rozwiązania jakiegoś problemu. Tyczy się to też motywacji do ćwiczeń. Na pierwszym lepszym forum dotyczących treningów możemy znaleźć niesamowite metamorfozy ludzi, którzy tak jak Ty mieli problem z zebraniem się do ćwiczeń. Poszukaj filmików motywacyjnych, historii swoich ulubionych sportowców i trenerów. Nie musisz szukać w tylko w sieci – ponękaj trochę swoich znajomych! Niech oni powiedzą Ci, żebyś w końcu zabrał się za trening. W końcu zupełnie inaczej brzmi to w ustach najbliższych, aniżeli kiedy powtarzasz sobie mantrę tylko w Twojej głowie. Spróbuj wyciągnąć przyjaciół na poranne bieganie – będziesz wtedy zobowiązany nie tylko przed sobą, ale też przed drugą osobą. Możliwość spędzenia czasu ze znajomymi będzie najlepszą motywacją do ćwiczeń. J

Motywacja do ćwiczeń? Pamiętaj, by nie przesadzić z treningiem

Nie oszukujmy się – jeśli ćwiczenia kojarzą Ci się tylko z gorączkowym poszukiwaniem czasu na nie, to nigdy nie będziesz miał ochoty ich wykonywać. Pamiętaj, żeby się nie przegrzać i dostosować swój plan ćwiczeń do swojego zaawansowania i harmonogramu. Nie ma nic złego w tym, że w piątek wieczór chcesz się zrelaksować, zamiast iść na siłownię. Traktuj trening, jak jedną z wielu rzeczy, które należałoby wykonać w ciągu dnia, ale nie traktuj go jak obowiązek. To powinna być przede wszystkim przyjemność z możliwości aktywnego spędzenia wolnego czasu. Jeśli widzisz, że coraz częściej jesteś zmęczony, a ćwiczenia stają się dla Ciebie ciężarem, to prędzej czy później przestaniesz ćwiczyć. Kluczem jest zachowanie równowagi i nie przesadzanie z intensywnością ćwiczeń. Motywacja do ćwiczeń to pomaganie sobie w osiągnięciu celu, a nie zmuszanie się do jego osiągnięcia. Bądź cierpliwy, a na pewno osiągniesz wymarzoną sylwetkę i kondycję!