subskrybcja newslettera

Trening

Dziennik treningów – czy warto go prowadzić?

dziennik treningów
Wpis: Październik 5, 2016 o 12:29 pm   /   przez   /   komentarze (0)

„Szlachetne zdrowie (…)” – pisał swego czasu poeta. Słowa ponadczasowe, prawdziwe bez względu na epokę, płeć i wiek.
Współczesny człowiek zazwyczaj korzysta z własnego samochodu, względnie komunikacji miejskiej. Ilość ruchu ograniczona, co automatycznie przekłada się na wygląd i kondycję. Zielonym światłem jest odpowiednia dieta oraz sport. Przyznać należy, że możliwości na tej płaszczyźnie jest bardzo wiele, jednakże połączenie tych czynników z życiem współczesnego człowieka bywa trudne.
Pomocnym narzędziem i jednocześnie skutecznym motywatorem jest dziennik treningowy

Dlaczego warto zakładać dziennik treningowy?

Każdy, kto podejmuje walkę z nadmiarem kilogramów lub obniżoną kondycję, oczekuje efektów treningów i diety. W rzeczy samej jest to jak najbardziej właściwy kierunek działania, jednak w wielu przypadkach przeszkodą okazuje się brak motywacji, a w efekcie utrata kontroli nad własnym planem treningowym. Pomocnym narzędziem w tej kwestii okazuje się dziennik treningowy.
Zasadniczo każdy człowiek wie, ile i w jaki sposób powinien ćwiczyć, by zbliżać się do wytyczonego celu. Wiele osób stara się również wprowadzać zbilansowaną dietę, która wspomaga odchudzanie i poprawia kondycję. Warto pamiętać, że zmiana nawyków żywieniowych w dużej mierze gwarantuje oczekiwane efekty, dlatego też należy jeść regularnie, unikając słodyczy i soli, a także pić odpowiednią ilość niegazowanej wody mineralnej.
Dieta połączona z ćwiczeniami to gwarancja sukcesu. Ważne jest jednak to, aby modyfikować ćwiczenia, dobierając ich jakość i intensywność do indywidualnych potrzeb oraz możliwości.
Wiadomo, że samemu trudno zmotywować się do działania i przestrzegać ustalonych zasad, jednakże przy pomocy dzienniczka treningowego zadanie to okazuje się jak najbardziej wykonalne.
W dzienniku treningowym należy zapisywać co danego dnia należy jeść, uwzględniając przy tym przekąski, a także jakie ćwiczenia powinny być wykonane. Ważne jest również to, aby notować, które cele zostały zrealizowane.
Regularnie prowadzone zapisku pozwolą zorientować się, co dana osoba robi prawidłowo, a na jakiej płaszczyźnie popełnia błędy. Jest to także doskonały motywator, czyli narzędzie mobilizujące do realizacji założeń i planów treningowych.